Aanbeveling

Rensink Communicatie werkt graag samen met andere mensen en doet dat ook veelvuldig. Ieder mens heeft zo zijn of haar talenten. Het zijn allemaal personen met wie ik goede ervaringen heb en hen ook graag bij u aanbeveel. Veelal kunnen zij een prima aanvulling zijn op mijn eigen werkzaamheden.

Erik-Jan Hopstaken:
Hij is directeur van Vannimwegen, een managementadviesbureau met specialisten in vastgoed, organisatie en communicatie. We hebben samengewerkt bij veranderopgaven bij de Rijksgebouwendienst, bij Badminton Nederland en de Provincie Noord-Holland. Samen (ook met zijn collega Elsbeth Postma) wisten we door te dringen tot de kern van de noodzakelijke verandering, stonden ze zij aan zij met mij als hun opdrachtgever en durfden zij met een onorthodoxe aanpak tot het uiterste te gaan. Erik-Jan is een creatieve scherpe analyticus met gevoel voor humor, kan als geen ander mensen, organisaties en maatschappij verbinden en is buitengewoon betrouwbaar in zijn afspraken. Een mensenmens pur sang die ook twee boeken schreef: ‘Schaken op vier borden; communicatiemanagement bij stedelijke vernieuwing’ en ‘Dat is koffie; de impact van persoonlijke klantgesprekken’. Neem eens een kijk je op de website: www.vannimwegen.nl.

Hendrik van Moorsel:
Sinds 2010 verbonden als partner aan De Galan Groep, specialisten in management en bedenkers van passende oplossingen voor unieke vraagstukken. Hendrik was samen met zijn collega Gabriëlle ter Hart een rots in de branding voor het bestuur van Nieuwspoort. Samen met hen hebben we een grote en cruciale verandering in gang gezet. Dit betekende het versterken van de ideële functie van het Internationale Perscentrum, een toekomstbestendige financieringsstructuur verwezenlijken, een passende nieuwe bestuursstructuur bedenken en op basis van een heldere business case de verbouwing realiseren passend bij de unieke waarde van Nieuwspoort. Hendrik heb ik ervaren als een nuttige dwarskijker bij ons in de bestuurskamer. Hij is een zeer deskundige strategische adviseur die een brede kijk heeft op de totale organisatie en op een prettige manier sturend optrad. Met een helikopterview, doortastend, gas geven en terugnemen als de situatie daar om vroeg, heeft hij het bestuur uitstekend begeleid. Als u verandering wilt of bent u nieuwsgierig geworden, kijk dan eens op hun website: www.galangroep.nl

Dirk Jan Broertjes en Jacqueline Schoenmakers:
In Concern werken vier adviesbureaus samen. Ieder op hun eigen vakgebied. Dirk Jan en Jacqueline van Concern/Schoenmakers Communicatie-projecten heb ik leren kennen toen ik hoofd corporate communicatie was bij Novamedia, een organisatie die wereldwijd goededoelenloterijen opzet en bestuurt. Met hen maakte ik onder andere de jaarverslagen voor Novamedia, de Nationale Postcode Loterij, de BankGiro Loterij en de Sponsor Bingo Loterij. Ze zijn betrokken, professioneel en hebben het hart voor de goede doelen op de juiste plek zitten. Ze hebben ook mijn logo ontworpen. Kijk verder op hun website: www.concern.nl.

Ted van der Meer:
Deze doorgewinterde journalist ken ik al zo’n 20 jaar. Toen ik als jong broekie de public relations van de tafeltennisclub Shot Wageningen deed, kwam ik voor het eerst met de journalistiek in aanraking. Hij werkte destijds voor o.a. De Volkskrant, NRC Handelsblad en NOS. Later ben ik als freelancer voor hem gaan schrijven en werd hij mijn journalistieke ‘mentor’ in de mediawereld. Zijn bedrijf EPTE is een ‘gemengd’ bedrijf op het gebied van communicatie met enkele zijtakken richting organisatie van sport- en muziekevenementen. Een goede vakman. Kijk verder op: www.epte.nl.

Eva Kuit:
Deze mediavrouw heb ik op het Haagse Binnenhof ontmoet. Zij werkte bij het prachtige radioprogramma “Met Het Oog Op Morgen” als politiek commentator. Inmiddels heeft ze een bloeiend bedrijf, waarbij ze altijd op zoek gaat naar het authentieke verhaal dat een organisatie of een persoon te vertellen heeft. Haar talenten komen het beste tot haar recht als dagvoorzitter/discussieleider, maar ook als media/presentatietrainer of verhalencoach. Met een scherpe blik, een luisterend oor en prikkelende vragen dringt ze tot de essentie door. Kijk verder op: www.mediavrouw.nl.

Margriet van Lith:
Zij werkte onder andere voor het NOS radio 1 journaal, toen ik woordvoerder werd van VVD-fractievoorzitter Jozias van Aartsen. Later schreef ze speeches voor minister Hoogervorst op het ministerie van VWS. Nu heeft ze al weer geruime tijd een eigen bureau en schrijft ze speeches voor allerlei personen. Zij helpt u om het juiste verhaal te vertellen. Daarnaast was ze hoofdredacteur van Nieuwspoortforum, het blad van het internationale perscentrum Nieuwspoort, waar ik zelf in het dagelijks bestuur zit. Kijk verder op: www.margrietvanlith.nl.

Piet Hein Smit en José Evers:
Een prettig reclamebureau van zo’n 30 mensen dat fantastische campagnes maakt. Als XXS al ergens in gelooft, dan is het in 2 C’s. Connectie en conversie. En een flinke dosis gezond verstand. “De scherpte van de spijker is belangrijker dan het gewicht van de hamer,” zoals ze zelf zeggen. Piet Hein en José hebben mooie campagnes gemaakt voor de VVD en samen hebben we heel wat beleefd. Kijk verder op: www.xxs.nl.

Sander van den Broek:
Hij geeft leiding aan Buildnet Webservices, een fullservice webbureau. Het bureau kiest de weg van de geleidelijkheid, omdat dát tot duurzaamheid leidt. Ik ben het met hem eens, even nadenken in deze vluchtige wereld kan geen kwaad. Zij hebben deze website ontwikkeld en daar ben ik blij mee. Kijk verder op: www.buildnet.nl.